KOZMETİK SEKTÖRÜ, KADIN ve KADIN GİRİŞİMCİLİĞİ

ÜLKEMİZDE KOZMETİK SEKTÖRÜ; GELİR SEVİYESİNİN DÜŞÜK OLMASI ve ARZ OLUŞTURAMAMASI, İHTİYAÇ GRUBUNDA ÖNCELİK SIRASINDA BULUNMAMASI ve KÜLTÜREL ALIŞKANLIK İÇERİSİNDE KOZMETİK KULLANIMINA OLAN ÖNEMİN AZ OLMASI NEDENİYLE DOYMAMIŞ SEKTÖRLER ARASINDA YER ALMAKTADIR. DOLAYISI İLE KOZMETİK SEKTÖRÜ, SEKTÖREL GELİŞİMİ SAĞLAYABİLMEK İÇİN KADIN GİRİŞİMCİLERİ BEKLEMEKTEDİR.

ANCAK BELİRTMEK İSTERİM Kİ SON ON YILDA HER SEKTÖRDE OLDUĞU GİBİ KOZMETİK TÜKETİMİNDE DE KAYDA DEĞER ARTIŞLAR GÖRÜLMÜŞTÜR. 2012-2013 YILLARI ARASINDA 2,2 MİLYAR DOLARLIK CİRO TESPİT EDİLMİŞ OLUP, YABANCI YATIRIMCILARIN ( L’OREAL, YVES ROCHER, COLGATE vs. ) ÜLKEMİZ PİYASASINA GİRMESİ DE BUNUN BİR GÖSTERGESİDİR.

AYRICA KOZMETİK SEKTÖRÜ YUKARIDA BELİRTİLDİĞİ GİBİ ÜLKEMİZDE HENÜZ DOYMAMIŞ PAZAR OLDUĞUNDAN, DÜNYA PAZARINA GÖRE 2012 -2013 YILLARINDA İKİ KAT DAHA FAZLA BÜYÜME GÖSTERMİŞTİR.

GENÇ NÜFUSA SAHİP OLMAMIZ ve KADINLARIN EKONOMİK OLARAK DAHA DA GÜÇLENEREK KENDİ KİŞİSEL İHTİYAÇLARINI KARŞILAYABİLECEK DURUMA GELMELERİ BU SEKTÖRÜN BÜYÜMEYE DEVAM EDECEĞİNİ İŞARET ETMEKTEDİR. BUGÜN BÜYÜYEN MARKALARIMIZ OLAN REBUL, EYÜP SABRİ TUNCER, D&P GİBİ FİRMALARIN FRANCAISE SİSTEMİ İLE GİRİŞİMCİLİĞE BİLHASSA KADIN GİRİŞİMCİLİĞİNE ÖNCÜLÜK YAPACAKLARINA DAİR İNANCIMIZ YÜKSEKTİR.

ÜLKEMİZDE KOZMETİK DENİNCE AKLIMIZA İLK OLARAK SABUNLAR, KOLONYALAR ve PARFÜMLER GELMEKTEDİR. HALBU Kİ KİŞİSEL BAKIM ÜRÜNLERİ VE HEDİYELİK EŞYA KONSEPTİNDEN İLERİYE GİDEMEMİŞ YÖRESEL ÜRÜNLERDE (GÜLSUYU, GÜL KREMİ, GÜL YAĞI vs. ) KOZMETİK ÜRÜN GRUBUNA GİRMEKTEDİRLER. ERKEK TÜKETİCİLERİN SON DÖNEMLERDE ERKEKLERE DAİR KİŞİSEL BAKIM ÜRÜNLERİNE DE İLGİSİ ARTMIŞTIR.

MAALESEF DİĞER SEKTÖRLERDE OLDUĞU GİBİ, KOZMETİK SEKTÖRÜDE ERKEK GİRİŞİMCİLERİN EGEMEN OLDUĞU BİR SEKTÖRDÜR.

BÜTÜN BUNLAR GÖSTERİYOR Kİ GEREK PARAKENDE GEREKSE ÜRETİMDE KOZMETİK SEKTÖRÜ KADIN GİRİŞİMCİLERİ BEKLEMEKTEDİR.


Saygılarımla;
HATİCE AYDOĞMUŞ